Není to tak dávno, co jsem v rukou poprvé držel první knihu Petra Pištěláka a už jsme se dočkali i její české verze. Na tuzemský trh tak přichází sbírka hodnotných rad a poznatků z praxe, kterou ocení nejeden marketér, majitel či ředitel firmy.

Nejkratší cestou k cíli

Na rozdíl od mnoha jiných, nově vydávaných knih, autor nechce vyvolávat kontroverze, šokovat, ani teatrálně odkrývat zapomenutá tajemství. Je praktik. Jde bez kliček a bez pozlátek přímo k věci. Představuje strategický přístup, jak v podnikání vydělávat více peněz. Návod, jak se soustředit na to nejpodstatnější, získat nejdůležitější informace a jak s nimi nakládat. Přístup, který má za svůj profesní život mnohokrát ověřen.

“Svět se zdá být nasycen knihami přinášejícími vizionářské pohledy na to, jak ‘digitální technologie’ všechno změnily. Tato kniha je připomínkou toho, že principy marketingu jsou univerzální a nadčasové.”
Richard Hunt, manažer a hledač marketingových talentů CEE

Petr Pištělák působil jako člen představenstva a viceprezident pro marketing, produkt a obchod v Českých aeroliniích (ČSA). Do roku 2006 pracoval ve finanční skupině PPF, nejprve jako místopředseda představenstva a výkonný ředitel v eBance, později se stal klíčovým členem týmu, který úspěšně uvedl Home Credit do Číny a udělal z něj třetího největšího hráče na tamním trhu. Profesní dráhu začal v Procter & Gamble, kde strávil téměř deset let na marketingových a obchodních pozicích. Poté založil špičkovou poradenskou společnost Profit Booster.

Metoda Profitbooster

KDE jsou peníze a KDO o nich rozhoduje? CO mu mám sdělit, aby si vybral můj produkt, a JAK to udělat efektivně?”

Marketing není jen o reklamě, jak si mnoho lidí mylně myslí. Je především o datech. O datech, díky kterým můžeme snáze prodat. A na to se mnohdy zapomíná. Lidé pak nesmyslně utrácí peníze za nefunkční reklamy nebo na propagaci špatného produktu či služby. Autor v knize přináší návod, jak si zajistit potřebné informace o trhu na kterém chceme prodávat. Dává návody na formulaci sdělení, definice výhod a pomáhá nacházet nejvhodnější cestu, jak tato sdělení zákazníkům předat. A kteří zákazníci to jsou.

“Metody Profit Boosteru jsou velmi jednoduché. Míří přímo k vyšším tržbám a zisku.”
Taťána Le Moigne, ředitelka české a slovenské pobočky společnosti Google

Každé ze stěžejních otázek je věnována jedna část knihy. Kromě teorie, grafů a vzorečků jsou zde také praktické tipy na formulaci myšlenek pro komunikaci s agenturami. Kapitoly jsou prokládány vlastními reálnými příklady.

Mé hodnocení knihy

Nekonečné množství komunikačních kanálů a technických vymožeností současného marketingu svádí k opomenutí jeho základní podstaty – a sice vydělávání peněz. Často se utrácí nesmyslné částky za zbytečné aktivity. Přitom stačí tak málo!

Trefná citace v jedné z kapitol říká, že “miliarda se nedá ušetřit, ta se musí vydělat“. A úkolem knihy (respektive metody Profitbooster) je najít způsoby, jak strategicky přistupovat k marketing, jak najít zdroje peněz a využít je.

I přes to, že se autor pohybuje v nejvyšších patrech businessu je popsaná metoda univerzálně použitelná. Funguje, ať jste velká firma nebo malý živnostník. Knížka může být užitečný pomocník při rozjezdu nového podnikání, ale také vítanou pomůckou (či inspirací) k ověření zavedeného podnikání.

Za mě je to jedna ze základních knížek na poličce každého marketéra, podnikatele, majitele firmy nebo manažera.

Kde se dá koupit?

Knihu lze koupit v e-shopu SmartPress a na profitbooster.cz/kniha-profit-booster.

Jan Barbořík

Jan Barbořík

Pomáhám živnostníkům, malým a středním firmám s online i offline marketingem.
Jsem tu pro vás, když nestíháte udržovat firemní web a sociální sítě.
Pomohu, když je vaše firma málo vidět a nevíte si rady s propagací.
Umím vytvořit firemní grafiku, propagační materiály nebo webové stránky.
Podnikám pod značkou Devenio.
Jan Barbořík