Proč Google miluje weby s bohatým obsahem (a jak toho využít)

7. 6. 2025 | Jak na marketing

Možná si říkáte, jestli v dnešní době plné TikToku, Instagramu a ChatGPT ještě potřebujete vlastní webovou stránku. Odpověď je jasná: ano, rozhodně ano! A dokonce bych řekl, že je dnes důležitější než kdy předtím.

Proč Google miluje weby s bohatým obsahem (a jak toho využít)

Web máte pod úplnou kontrolou

Webová stránka je totiž jeden z mála kanálů v online marketingu, který máte skutečně pod kontrolou. Na rozdíl od sociálních sítí si sami určujete, jaká bude struktura webu, jaké informace tam budete prezentovat a s jakou prioritou. Nemusíte dodržovat pravidla Facebooku nebo Instagramu. Prostě si děláte, co chcete.

Na sociálních sítích naopak všechny informace postupem času zapadají a spousta lidí se ani neproklikne na váš profil. Proto by všechny vaše online aktivity měly směřovat k jednomu cíli: přivést lidi na web, kde se dozví o vaší nabídce a udělají tu žádanou akci. Ať už objednají službu, napíšou zprávu, nebo si prohlédnou katalog.

Bez obsahu je web k ničemu

Aby byl web skutečně dobrý a kvalitní, musí jít ruku v ruce s obsahem. Web bez obsahu totiž není k ničemu. Na takový web můžete dostat lidi pouze aktivním šířením odkazů – placenou reklamou, billboardy, letáčky nebo vizitkami. Lidé k vám přijdou přímou návštěvností, ale ta vás bude stát peníze.

Pokud má web fungovat sám od sebe a průběžně sbírat návštěvníky, musí mít hodnotný obsah. Musí tam být texty, musí tam být co nejvíc dobře popsaného. Pouze v případě, že web má adekvátní strukturu a kvalitní texty, si umí vyhledávače jako Google udělat obrázek o tom, jakému tématu se web věnuje.

Pravidlo je jednoduché

Zjednodušeně to lze shrnout takto: ve chvíli, kdy o něčem na webu nepíšeme, pak vyhledávače netuší, že by nás měly doporučit. A taky to neudělají. Na druhou stranu, pokud máme téma, kterému se hodně věnujeme, máme o něm napsaný hodně obsahu a průběžně ho doplňujeme, budeme miláčky vyhledávačů. Ti nás rádi budou doporučovat, zvlášť pokud uspokojíme lidi, kteří hledají informace nebo službu, kterou poskytujeme.

Ve chvíli, kdy o něčem na webu nepíšeme, pak vyhledávače netuší, že by nás měly doporučit. A taky to neudělají.

AI nástroje nejsou nepřítel, ale kamarád

To samé platí i pro nástroje umělé inteligence. ChatGPT, Perplexity a další se učí z obrovské hromady informací a čím dál víc zapracovávají i průběžné informace z internetu. Poprvé v historii dokonce poklesl nárůst vyhledávacích dotazů na Googlu, protože lidé si zjednodušují práci tím, že se ptají AI nástrojů.

Pokud si dám například do ChatGPT dotaz, aby mi doporučil nějaký produkt nebo službu, čím dál víc tyto nástroje zdroje citují. Do svých výsledků zapracovávají informace, o kterých vědí. A pokud máme obsahově hodnotný web a tyto nástroje o nás vědí, je velká šance, že nás doporučí a přivedou nám zákazníky i touto cestou.

Praktický příklad z praxe

Pokud nabízím třeba online marketing, mentoring, tvorbu webů na WordPressu, e-shopy na Shoptetu nebo pomoc se začátkem podnikání na internetu, je v mém zájmu mít tato témata co nejlépe zpracovaná na webu. Nechci bránit tomu, aby si ode mě braly informace nástroje umělé inteligence i Google. Chci, aby mě doporučovaly ve chvíli, kdy někdo řeší problém a hledá odborníka jako jsem já.

Dvě cesty, které jdou ruku v ruce

Prakticky to znamená aktivně a proaktivně pracovat s obsahem. Přemýšlet o něm a průběžně ho doplňovat. Je třeba postarat se o to, aby web byl marketingově přehledný, aby se tam lidé všechno dozvěděli a aby pro zákazníky byl důvěryhodný a transparentní.

Současně je třeba tvořit obsah s přihlédnutím k tomu, že bude popisovat situace nebo služby, které nabízíme. Aby se k našemu webu mohli dostat lidé, kteří to hledají, a ve chvíli, kdy už na webu budou, aby nás poptali a oslovili.

Tohle jsou dvě cesty, které jdou ruku v ruce, občas i trošku proti sobě. První je, aby web byl přehledný, pochopitelný a prodával pro lidi, kteří už na něj přijdou. Druhá cesta je, aby tam byl takový obsah a bylo ho dost proto, aby nám ty lidi přiváděl skrze vyhledávání – je jedno kde.

Webová stránka zůstává základem úspěšného online podnikání. V roce 2025 je dokonce důležitější než kdy předtím, protože nám může přivádět zákazníky zcela novými cestami díky AI nástrojům.

Zvládnete to i sami – naučím vás to!

Věřím, že takový kvalitní obsah a web si můžete vytvořit i sami, když budete vědět, jak na to. Proto nabízím individuální mentoring, kde vám ukážu konkrétní postupy a strategie. Naučíte se vytvářet obsah, který skutečně funguje a přivádí zákazníky.

💡 Další články z rubriky Jak na marketing

Proč jsem začal nabízet mentoring?

Proč jsem začal nabízet mentoring?

Nejste v tom sami. To je věta, kterou říkám svým klientům nejčastěji v prvních týdnech jejich online podnikání. A když se nad tím zamyslím, právě tahle myšlenka mě přivedla k nabídce služby, která přirozeně vyplynula z mé každodenní práce. Jak to začíná: web je...

E-mail jako marketingový nástroj

E-mail jako marketingový nástroj

Příběh elektronické komunikace se začal psát někdy v sedmdesátých letech. E-mailové služby se začaly šířit mezi veřejnost až v roce 1996 díky vzniku jedné z prvních bezplatných e-mailových služeb: Hotmail (později koupeného Microsoftem). A teď, o 27 let později je to...

Vlastnosti vs. benefity produktů

Vlastnosti vs. benefity produktů

V tomto článku se budeme pohybovat tak trochu mezi marketingem a prodejem. Všímám si, že mnoho podnikatelů se věnuje více vlastnostem svých produktů nebo služeb, než jejich přínosu pro konečné zákazníky. Při tvorbě nového webu nebo e-shopu se pak snažím obě tyto...

Sám sobě marketérem logo bílé

Sám sobě marketérem

Chcete začít s online marketingem svépomocí? Pomůžu vám i zadarmo. Každých 14 dní posílám obsahový newsletter s praktickými tipy a radami.

✅ Přihlaste se k odběru nebo nejdřív nakoukněte do archívu.

Sám sobě marketérem