Svou premiéru před kamerami jsem absolvoval 18.3.2016, kdy jsem přijal pozvání na rozhovor v Elektrika.TV při živém vysílání z Amper fora 2016. S moderátorkou Lucií Polačkovou jsme si povídali na téma Marketing a webové stránky pro podnikatele.
Obsah ve zkratce:
- V čem v marketingu podnikatelé často chybují?
V tom, že při zadávání tvorby marketingových materiálů řeší pouze estetiku a opomíjejí zacílení, měřitelnost, volbu správných komunikačních kanálů a jednotnost celkové propagace. - Proč je důležité poznat své zákazníky?
Abychom byli schopni je smysluplně a úspěšně oslovovat. - Jaký je postup přípravy marketingové kampaně?
Definice cíle kampaně, cílového publika, stanovení kritérií a metodiky vyhodnocení, volba komunikačních kanálů a vlastní tvorba. - Jak by se mělo přistupovat k tvorbě webových stránek?
Ujasnit si co od nich očekáváme, kolik jim budeme moci věnovat času a pro koho je tvoříme. Tvorba obsahu a grafiky přichází až pak. - Jaký má být obsah webových stránek?
Atraktivní, užitečný, přínosný. Měl by pomáhat řešit lidem jejich problémy a budovat dobré jméno firmy. - Je lepší podnikat pod vlastním jménem nebo obchodní značkou?
Jak pro koho. Prodávám-li svou práci, je lepší budovat vlastní jméno. Pokud prodávám práci více lidí nebo tvořím další produkty kde chci pracovat s názvem, je lepší obchodní značka. - Měření a vyhodnocování kampaní.
Jakoukoliv aktivitu je nutné vyhodnocovat a měřit. V on-line světě je to obzvláště snadné, v prostředí mimo internet existuje spousta nástrojů, díky kterým to lze také.