Firemní logo
Logo je základní vizuální prvek Vaš firmy. Na jeho tvorbu je potřeba klást vysoké nároky. Bude vás doprovázet mnoho let Vašeho podnikání. Změna loga se děje velmi zřídka a většinou doprovází změny ve firmě (vstup nového vlastníka, rozšíření či změnu oboru činnosti atp.). Tím spíše byste měli být s logem, které si necháte vytvořit spokojení a výsledek by měl být kvalitní.
Jaké by mělo být správně vytvořené logo?
- čitelné – aby nebylo potřeba luštit název firmy
- srozumitelné – aby bylo patrné co znamenají piktogramy
- estetické
- funkční – logo musí vypadat dobře a být použitelné nejen na tiskovinách, nebo webu, ale také např. na polepech aut, provozovny, razítkách, na reklamních předmětech, pracovních oděvech, v malých i velkých rozměrech (musí být zpracována barevná, černobílá a inverzní varianta a varianta v odstínech šedé)
- definované základní parametry – předepsaná barevnost a ochranná zóna
Nepotřebujete víc než „jen logo“?
K vytvořenému logu je velmi vhodné nechat vytvořit logomanuál. Ten definuje správné použití loga, firemní barvy a používaná písma.
Základní logomanuál obsahuje
- základní barevnou variantu loga
- jednobarevnou-černou variantu
- logo v odstínech šedé
- logo negativní
- definici použití loga na různých pozadích
- definici ochranné zóny loga
- specifikaci použitých barev v několika barevných modelech
- použité fonty pro základní použití (dopisy, emaily atp) a marketingové použití (letáky, reklama)
Logomanuál může být libovolně rozšiřován o definici podoby firemních tiskovin jako jsou vizitky, hlavičkové papíry, faktury, jmenovky, patičky do emailů, polepy aut, branding provozoven atp. Jeho rozsah je dán individuálními požadavky a lze jej průběžně doplňovat o další používané prvky. Vytváří tak jednotný vizuální styl firmy.