Příběh elektronické komunikace se začal psát někdy v sedmdesátých letech. E-mailové služby se začaly šířit mezi veřejnost až v roce 1996 díky vzniku jedné z prvních bezplatných e-mailových služeb: Hotmail (později koupeného Microsoftem). A teď, o 27 let později je to...
Jak na marketing
Vlastnosti vs. benefity produktů
V tomto článku se budeme pohybovat tak trochu mezi marketingem a prodejem. Všímám si, že mnoho podnikatelů se věnuje více vlastnostem svých produktů nebo služeb, než jejich přínosu pro konečné zákazníky. Při tvorbě nového webu nebo e-shopu se pak snažím obě tyto...
Jak skloubit online a offline marketing?
V poslední době se velká část marketingových aktivit přesunula na internet. Firmy se snaží oslovit zákazníky zejména v online prostředí a přimět je tam k nákupu nebo návštěvě stránek. A jakoby se tak trochu zapomínalo na to, že existuje i svět mimo internet. Ale i tam...
Tvořte obsah, který prodává
Mnoho lidí umí skvěle prodávat naživo při osobním kontaktu. Dokáží zaujmout, srozumitelně představit svou nabídku jak laikům, tak lidem kteří už se vyznají. Dobrý obchodník přesvědčí k nákupu i poradí. A prodá to tak, že zákazník odchází spokojený a s úsměvem. Občas...
Web jako středobod vaší on-line komunikace
Existuje mnoho komunikačních kanálů na internetu. Tento článek chci věnovat tomu nejdůležitějšímu z nich. Vašemu webu. A tomu, proč jsou vaše internetové stránky to nejdůležitější, co na internetu máte. Pokud je tedy máte. Web jako středobod vaší on-line komunikace...
Hesla a přístupy: Zbytečné starosti, kterým se dá předejít
Tento článek bude o heslech a přístupech k nejrůznějším službám a jak si ušetřit naprosto zbytečné starosti. Co chvíli totiž s klienty řeším, že z nejrůznějších důvodů přišli o přístup k některé službě, kterou využívají. Jsou to pak často zbytečné tahanice, kterým se...
Zbytečné chyby, které vás mohou stát čas i peníze
Dnes se budu věnovat tématům, s nimiž se v praxi často setkávám. Jsou to zcela zbytečné chyby, které vás mohou stát přinejmenším čas, případně peníze nebo pár zklamaných zákazníků. Nepromyšlené aktivity Jeden můj zákazník, kterému jsem dělal webové stránky, se...
Data jako klíč k úspěšnému marketingu
Toto téma asi není moc sexy, ale je důležité. A podceňované. Alespoň v mém okolí. Mnoho lidí se věnuje rozvoji stránek, práci se sociálními sítěmi, mají spuštěné reklamy a vymýšlí další a další aktivity na internetu i mimo něj, ale nijak je nevyhodnocují. Dělají to...
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co...
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na...
Spouštím obsahový newsletter Sám sobě marketérem
Fandím lidem, kteří mají chuť se učit a zkoušet věci na vlastní kůži. Tenhle projekt jsem připravil pro nadšence, kteří se pouští (nebo chtějí pustit) do vlastního podnikání a chtějí také proniknout do základů online marketingu. Začínám tvořit obsahový newsletter o...
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
Jedno z mých guilty pleasures je objevování a zkoušení nejrůznějších nástrojů a aplikací jak marketingových, tak pro lepší evidenci práce a podnikání obecně. Rád si s nimi hraju, objevuju jejich možnosti, hledám způsoby využití a porovnávám je mezi sebou. A že je z...
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO...
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s...
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Když k vám nebudou mít důvěru, půjdou jinam Začnu příběhem z praxe. Obrátil se na mně klient, že jeho tchán odchází...
Je snazší prodávat stávajícím zákazníkům než hledat stále nové
Všímám si, že hodně provozovatelů e-shopů a dalších podnikatelů se svými stávajícími zákazníky nijak aktivně nepracuje, aby u nich znovu nakoupili. Prodejem ten obchod ukončují a pak znovu hledají nové a nové zákazníky. Vrcholem jejich online marketingu je tak často...
Jak vybudovat své firmě dobrou pověst na internetu? Buďte čitelní
Tahle slepá skvrna je podle mých zkušeností dost častá. Jste ponořeni do chodu firmy, soustředíte se na svůj produkt či službu – a ztratíte odstup. Nesledujete, jak váš podnik působí na okolí, které o vás nic neví. Chcete-li působit v online prostředí...
HR marketing
HR marketing nebo-li tvorba kvalitní značky společnosti směrem k uchazečům o zaměstnání je znovuoživeným tématem posledních měsíců. Nedostatek vhodných kandidátů v některých segmentech na trhu práce je silným podnětem k zamyšlení zejména pro firmy, které se mu dříve...
Víte, na co si máte jako klient dávat pozor?
Několikrát jsem se v poslední době setkal s tím, že jsem přebíral správu klientova webu a ten neměl nejmenší představu o tom, k čemu jako vlastník stránek má mít přístupy. Jaké služby na internetu vlastně využívá a k čemu slouží. A podobně to lidé mají i s povědomím o...
Jak probíhá spolupráce s marketérem?
Většina lidí si umí představit, jak asi bude probíhat spolupráce s grafikem nebo programátorem. Co ale čekat od spolupráce s marketérem a jak taková spolupráce probíhá mnoho lidí neví. A tak jsem se rozhodl to krátce popsat v tomto článku. Kdo je to vlastně marketér?...
Zákaznický chat jako marketingový nástroj
Jedni jej nenávidí, jiní milují. Zákaznický chat. Když je správně používaný, pomáhá a výrazně zvyšuje konverze zákazníků. Když je používaný špatně, prudí a návštěvníky odrazuje. Seznamte se s populárním marketingovým nástrojem současnosti. K čemu zákaznický chat na...
Pomoc! Mám UŽ TÝDEN spuštěný web a ještě nikdo nevolal!
Máte velké očekávání. Až se spustí nový web, bude to super. Začne business. Objednávky a zakázky se jen pohrnou. Spousta nových zákazníků. Spousta peněz. A realita? Spustil se web...a nic. Uběhl den, dva, týden...a davy zákazníků nikde. Co je špatně? Čekáte u telefonu...
B2B marketing – víte, jak na něj?
Pokud vaším zákazníkem není konečný spotřebitel, ale společnost, která dále přeprodává vaše produkty nebo služby, měl by tomu také odpovídat váš přístup k marketingu. V tomto článku se podíváme na to, v čem je potřeba dělat marketing pro sektor B2B odlišně....
Proč mám rád inbound marketing?
S termínem inbound marketing jsem se poprvé setkal někdy před dvěma lety na zahraničních webech. Od té doby se stává stále populárnější i u nás. Jedná se vlastně o koncepční vytváření neplacených zdrojů návštěvnosti. Zjednodušeně by se dalo říct, že inbound marketing...
Krizová komunikace je také marketing
Není to tak dávno, co český internet a média zaplavila "šokující zpráva" o křehčeném mase z pořadu Romana Vaňka Peklo na talíři. Video má k dnešnímu dni téměř 2 miliony shlédnutí a vyvolalo bouřlivou reakci lidí s veřejným lynčem obchodního řetězce Albert - především...
Správa firemní on-line propagace? Jednoduše!
Internet je lemován dlouhou řadou pomníčků v podobě osamocených aktualit na firemních stránkách, které hlásají s pětiletým zpožděním slavnostní spuštění nových stránek. Od té doby se totiž nikdo nedostal k tomu uveřejnit sebemenší novinku. Být na internetu, to není...
Jak na grafiku, když se musí šetřit?
Čas od času nastanou situace, kdy je potřeba hlídat investice obzvláště pečlivě. Namátkou - start podnikání, startup, pořádání jednorázové akce, dobročinné aktivity a podobně. Pokud jednou z položek v nákladech je i základní vizuální styl a tvorba webu/ů, můžete se...
Jak používám myšlenkové mapy
Delší čas jsem ignoroval pochvalné články o myšlenkových mapách - nevěděl jsem, co si pod tím termínem představit a některé jejich příliš kreativní ztvárnění mne spíše odradily od dalšího pátrání po tom o co vlastně jde. No a jak to bývá, oklikou jsem se k nim dostal,...
Jak psát texty na web?
Zákazníci se mně opakovaně ptají, jak si mají tvořit texty pro svůj web s redakčním systémem, e-shop, či blog. Je potřeba je psát nějak speciálně? Jak to udělat aby byly texty vhodné i pro vyhledávače? Je potřeba dodržovat nějaká pravidla? Rozhodl jsem se tedy...
Kdy oslovit agenturu a kdy nezávislého profesionála?
Rád bych tímto článkem přispěl k snazšímu rozhodnutí zákazníků, zda oslovit při zadávání zakázky agenturu nebo zda vybírat mezi nezávislými profesionály. Článek jsem psal se zaměřením na obor ve kterém se pohybuji. Tj reklama, grafika a webdesign. Hned na úvod nabízím...