Přečtěte si články o mé práci, podnikání, on-line marketingu, tvorbě webů a e-shopů 🖋️
Proč při tvorbě webu upřednostňuji obsah před estetikou
Když začínám pracovat na novém webu, mnoho klientů přichází nejprve s požadavky na vzhled. Řeší především, jak by se jim nové stránky líbilo esteticky. V tu chvíli je pravidelně začínám brzdit a vysvětluji jim svůj přístup k tvorbě: odděluji obsah a estetiku. Obsahem...
Můj první videokurz je na světě!
Tvorbu vlastního videokurzu jsem odkládal bez nadsázky několik let. Nápadů i témat mám spoustu, jen to prostě ještě nedozrálo. Tedy až nyní. A abych začal pozvolna, rozhodl jsem se jako první téma zpracovat svůj systém, jak si organizuji práci a úkoly. Ve spolupráci...
Rozhovor v HACKNI BYZNYS
Přijal jsem pozvání Honzy Měšťánka do jeho podcastu HACKNI BYZNYS, kde jsme si povídali o životě, podnikání na volné noze i o sportu. Dozvíte se, jak přistupuju ke své práci, proč mě baví být "dělníkem marketingu", jak jsem vnímal začátky freelancingu v Česku i jak...
Rozhovor o projektu Den pro školu v Dobrém ránu na ČT
O projektu Den pro školu už jsem se tu na webu i na sociálních sítích několikrát zmínil. Dává mi velký smysl přivádět do škol lidi z praxe, aby povídali o své práci. Studenti tak získají více informací při vlastním rozhodování o výběru školy nebo zaměstnání. Sám bych...
E-mail jako marketingový nástroj
Příběh elektronické komunikace se začal psát někdy v sedmdesátých letech. E-mailové služby se začaly šířit mezi veřejnost až v roce 1996 díky vzniku jedné z prvních bezplatných e-mailových služeb: Hotmail (později koupeného Microsoftem). A teď, o 27 let později je to...
Spustili jsme projekt MojeMikina.cz
Teď v říjnu jsme spustili náš další projekt MojeMikina.cz, kde nabízíme ušití mikiny s vlastní fotkou. Nejedná se o potisk hotových mikin, ale o zakázkovou úpravu grafiky a ušití mikiny. Zákazníci si vyberou střih, velikost a nahrají fotku. Dle fotky pak navrhneme barevnost zbytku mikiny, kterou poté vyrobíme.
Vlastnosti vs. benefity produktů
V tomto článku se budeme pohybovat tak trochu mezi marketingem a prodejem. Všímám si, že mnoho podnikatelů se věnuje více vlastnostem svých produktů nebo služeb, než jejich přínosu pro konečné zákazníky. Při tvorbě nového webu nebo e-shopu se pak snažím obě tyto...
Jak skloubit online a offline marketing?
V poslední době se velká část marketingových aktivit přesunula na internet. Firmy se snaží oslovit zákazníky zejména v online prostředí a přimět je tam k nákupu nebo návštěvě stránek. A jakoby se tak trochu zapomínalo na to, že existuje i svět mimo internet. Ale i tam...
Chcete vlastní e-shop? Co všechno si promyslet dopředu?
Jedna ze služeb, které nabízím, je tvorba e-shopu na Shoptetu na klíč. A tak se setkávám s mnoha lidmi, kteří se chtějí pustit do vlastního online prodeje na internetu. A všímám si, že zdaleka ne všichni mají svůj projekt do detailu promyšlený. V tomto článku bych rád...
Hacknutý WordPress – jak napadení poznat a co s tím?
Často slyšíme o WordPressu jako o 'děravém' redakčním systému, který jde snadno hacknout. Toto vnímání je částečně způsobeno tím, že WordPress je nejpopulárnější redakční systém na světě, což z něj činí častý cíl útočníků. WordPress má obrovskou a aktivní komunitu...
Je dobrý nápad postavit svůj e-shop Shoptetu?
V nedávném článku jsem psal o tom, proč jsem si jako hlavní platformu pro tvorbu webových stránek vybral Wordpress. Dneska to bude o tvorbě e-shopů na české platformě Shoptet. Proč jsem si Shoptet vybral, co všechno s ním lze udělat, pro koho je vhodný a jaké jsou...
Krajský finalista podnikatelské soutěže Živnostník roku 2023
Vážený pane,dovolte nám, abychom Vám s potěšením oznámili, že jako finalista postupujete do krajského kola letošního 18. ročníku podnikatelských soutěží o Ceny Hospodářských novin Firma roku 2023 a Živnostník roku 2023. Srdečně gratulujeme k úspěšnému umístění mezi...
Redakční systém WordPress – světová jednička
Protože jsem si pro tvorbu stránek jako svou specializaci a hlavní platformu vybral WordPress, tento článek to bude o něm. O tom, jak jsem se k němu dostal, v čem je dobrý a v čem naopak moc ne a taky co všechno na něm jde postavit. Redakční systém WordPress - světová...
Mé zkušenosti s podnikáním na volné noze
V první sérii mého podcastu jsem se věnoval mému podnikání na volné noze. Popsal své začátky, důležitá rozhodnutí a věci, které jsem se za těch 12 let naučil. Tady najdete na jednom místě všechny tyto epizody. Jsem přesvědčený, že každý osobní příběh může být pro...
Tvořte obsah, který prodává
Mnoho lidí umí skvěle prodávat naživo při osobním kontaktu. Dokáží zaujmout, srozumitelně představit svou nabídku jak laikům, tak lidem kteří už se vyznají. Dobrý obchodník přesvědčí k nákupu i poradí. A prodá to tak, že zákazník odchází spokojený a s úsměvem. Občas...
Web jako středobod vaší on-line komunikace
Existuje mnoho komunikačních kanálů na internetu. Tento článek chci věnovat tomu nejdůležitějšímu z nich. Vašemu webu. A tomu, proč jsou vaše internetové stránky to nejdůležitější, co na internetu máte. Pokud je tedy máte. Web jako středobod vaší on-line komunikace...
Zapojil jsem se do projektu Den pro školu
Zapojil jsem se jako dobrovolník do programu Den pro školu, který si klade za cíl propojovat studenty a lidi z praxe. 🤝 Prostřednictvím přednášek a workshopů pro základní, střední a vysoké školy tak Den pro školu dává možnost nahlédnout žákům do skutečného...
Hesla a přístupy: Zbytečné starosti, kterým se dá předejít
Tento článek bude o heslech a přístupech k nejrůznějším službám a jak si ušetřit naprosto zbytečné starosti. Co chvíli totiž s klienty řeším, že z nejrůznějších důvodů přišli o přístup k některé službě, kterou využívají. Jsou to pak často zbytečné tahanice, kterým se...
Zbytečné chyby, které vás mohou stát čas i peníze
Dnes se budu věnovat tématům, s nimiž se v praxi často setkávám. Jsou to zcela zbytečné chyby, které vás mohou stát přinejmenším čas, případně peníze nebo pár zklamaných zákazníků. Nepromyšlené aktivity Jeden můj zákazník, kterému jsem dělal webové stránky, se...
Data jako klíč k úspěšnému marketingu
Toto téma asi není moc sexy, ale je důležité. A podceňované. Alespoň v mém okolí. Mnoho lidí se věnuje rozvoji stránek, práci se sociálními sítěmi, mají spuštěné reklamy a vymýšlí další a další aktivity na internetu i mimo něj, ale nijak je nevyhodnocují. Dělají to...
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co...
Výročí 10 let v komunitě navolnenoze.cz
Náhodou jsem dnes zjistil, že jsem propásl únorové desetileté výročí své účasti na prvním think tanku Na volné noze v Brně v roce 2013. A zrovna takové pěkné kulatiny. 🎂 Potkal jsem se tam poprvé naživo mj. s Robert Vlach, Lenka Paprok, Pavel...
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na...
Spouštím obsahový newsletter Sám sobě marketérem
Fandím lidem, kteří mají chuť se učit a zkoušet věci na vlastní kůži. Tenhle projekt jsem připravil pro nadšence, kteří se pouští (nebo chtějí pustit) do vlastního podnikání a chtějí také proniknout do základů online marketingu. Začínám tvořit obsahový newsletter o...
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
Jedno z mých guilty pleasures je objevování a zkoušení nejrůznějších nástrojů a aplikací jak marketingových, tak pro lepší evidenci práce a podnikání obecně. Rád si s nimi hraju, objevuju jejich možnosti, hledám způsoby využití a porovnávám je mezi sebou. A že je z...
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO...
Live stream o podnikání v manželství
Přijali jsme včera s Lenkou pozvání do 14. live streamu Penco. Téma bylo na první pohled dost obyčejné, ale na ten druhý jej řeší řada sportovců. Bylo jím totiž skloubení sportování, rodiny a práce. Veronika Preti se nás ptala: Jak zvládat náročné tréninky, když...
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s...
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Když k vám nebudou mít důvěru, půjdou jinam Začnu příběhem z praxe. Obrátil se na mně klient, že jeho tchán odchází...
Je snazší prodávat stávajícím zákazníkům než hledat stále nové
Všímám si, že hodně provozovatelů e-shopů a dalších podnikatelů se svými stávajícími zákazníky nijak aktivně nepracuje, aby u nich znovu nakoupili. Prodejem ten obchod ukončují a pak znovu hledají nové a nové zákazníky. Vrcholem jejich online marketingu je tak často...