Jak používám myšlenkové mapy

31. 5. 2014 | Jak na marketing, Shoptet tipy, WordPress tipy

Delší čas jsem ignoroval pochvalné články o myšlenkových mapách – nevěděl jsem, co si pod tím termínem představit a některé jejich příliš kreativní ztvárnění mne spíše odradily od dalšího pátrání po tom o co vlastně jde. No a jak to bývá, oklikou jsem se k nim dostal, vyzkoušel si práci s nimi a začal je používat. A velmi se mi osvědčily. Nechci psát další z článků popisujících co to myšlenkové mapy jsou, ale popsat, jak s nimi pracuji já z pohledu grafiky a marketingu a v čem pro mně spočívá jejich kouzlo.

Myšlenkové mapy a webdesign

Vlastní tvorbě internetových stránek nebo e-shopu předchází důkladné promyšlení jejich struktury, obsahu a funkcionalit. Dříve jsem si dělal před začátkem pracá na stránkách poznámky ve Wordu či Excelu, ale ve finále se mi s nimi nepracovalo moc dobře. Zjistil jsem, že je mnohem jednodušší, rychlejší a názornější si strukturu a funkcionality webu zpracovat ve formě myšlenkových map. Usnadní to přemýšlení nejen mě, ale také se to lépe prezentuje klientovi. Navíc jednoduchý způsob přesunu jednotlivých položek a změny struktury se přímo nabízí pro brainstorming.

Myšlenkové mapy a marketing

I pro marketing se mi osvědčilo používání myšlenkových map. Mám na mysli především tvorbu marketingové strategie, komunikační strategie a plánování kampaní. Díky strukturování a víceúrovňovému členění je vše přehledné, velmi dobře se nad takovými návrhy diskutuje a rozpracovávají se dále. Při prezentaci lze mj. pěkně ukázat provázanost jednotlivých prvků. Návrhy nemusí být jen čistě schématické, ale dají se zpracovat velmi podrobně od použitých komunikačních kanálů, konkrétních aktivit až po vyhodnocovací metriky.

Myšlenkové mapy a plánování

Při plánování obecně zvažujeme veškeré situace a možnosti které můžou nastat a plánujeme cestu k cíli krok za krokem. I zde mne nenapadá názornější prostředek pro vymýšlení. Mám vyzkoušeno například plánování činností nutných při tvorbě nového projektu, plánování personálního obsazení, dělení aktivit mezi lidi, zpracování změny firemní struktury apod.

Nástroje na tvorbu myšlenkových map

  • se seznamem dostupných nástrojů si už dali práci jiní lidé – Mashable: Mind mapping tools (anglicky)
  • já používám:
    • www.xmind.net – s XMind se mi pracuje nejlépe, nabízí velké množstvý druhů exportů hotových map a také zajímavé možnosti sdílení map.
    • a samozřejmě papír a tužku

Články o myšlenkových mapách

💡 Další články z rubriky Jak na marketing | Shoptet tipy | WordPress tipy

Proč při tvorbě webu upřednostňuji obsah před estetikou

Proč při tvorbě webu upřednostňuji obsah před estetikou

Když začínám pracovat na novém webu, mnoho klientů přichází nejprve s požadavky na vzhled. Řeší především, jak by se jim nové stránky líbilo esteticky. V tu chvíli je pravidelně začínám brzdit a vysvětluji jim svůj přístup k tvorbě: odděluji obsah a estetiku. Obsahem...

E-mail jako marketingový nástroj

E-mail jako marketingový nástroj

Příběh elektronické komunikace se začal psát někdy v sedmdesátých letech. E-mailové služby se začaly šířit mezi veřejnost až v roce 1996 díky vzniku jedné z prvních bezplatných e-mailových služeb: Hotmail (později koupeného Microsoftem). A teď, o 27 let později je to...

Vlastnosti vs. benefity produktů

Vlastnosti vs. benefity produktů

V tomto článku se budeme pohybovat tak trochu mezi marketingem a prodejem. Všímám si, že mnoho podnikatelů se věnuje více vlastnostem svých produktů nebo služeb, než jejich přínosu pro konečné zákazníky. Při tvorbě nového webu nebo e-shopu se pak snažím obě tyto...

Sám sobě marketérem logo bílé

Sám sobě marketérem

Chcete začít s online marketingem svépomocí? Pomůžu vám i zadarmo. Každých 14 dní posílám obsahový newsletter s praktickými tipy a radami.

✅ Přihlaste se k odběru nebo nejdřív nakoukněte do archívu.

Sám sobě marketérem

ℹ️ Kapacity: Nové zakázky přijímám na leden 2025

X