Přečtěte si články o mé práci, podnikání, on-line marketingu, tvorbě webů a e-shopů 🖋️
Šablona DIVI pro WordPress
Při tvorbě stránek na WordPressu se využívají šablony, které definují estetický vzhled a často i rozložení obsahu stránek. Některé šablony jsou k dispozici zdarma, jiné se dají koupit nebo si lze šablonu naprogramovat svépomocí. Než se dostanu k tomu, proč jsem si...
Jak vybudovat své firmě dobrou pověst na internetu? Buďte čitelní
Tahle slepá skvrna je podle mých zkušeností dost častá. Jste ponořeni do chodu firmy, soustředíte se na svůj produkt či službu – a ztratíte odstup. Nesledujete, jak váš podnik působí na okolí, které o vás nic neví. Chcete-li působit v online prostředí...
Začínám nahrávat podcast
Tak je to venku - začal jsem nahrávat podcast.🎙️ Pojmenoval jsem ho Remoted - většina mé práce probíhá na dálku, rád spojuji cestování s prací a tak mi ten název sedl tak nějak automaticky. V první sérii tohoto podcastu se chci věnovat podnikání na volné noze. Popsat...
Je lepší WooCommerce nebo Shoptet?
Často se na mě lidé obrací s otázkou, které e-shopové řešení je lepší. Zda jim doporučím WooCommerce nebo Shoptet. Jak asi tušíte, každý systém je vhodný pro něco jiného. Rozhodl jsem se tedy sepsat zde krátké základní srovnání. Woocommerce - e-shop na...
Spouštíme projekt virtuálních sportovních výzev
O víkendu jsme po více než půlroce tvoření a příprav vypustili do světa GoalMasters. Virtuální výzvy, které si dávají za cíl zvednout lidi z gauče a pomoci jim začít žít aktivně a začlenit zdravý pohyb do svého života. Nejdůležitější je vytvořit si návyk na pravidelné...
Ukázky fontů použitelných v Shoptetu
Písma v Shoptetu V rámci základního nastavení vzhledu na Shoptetu si máme možnost vybrat z 15 základních fontů. Můžeme si nastavit typ fontu pro nadpisy (názvy stránek, produktů, obsahové nadpisy) a typ fontu pro odstavcový text. Toto nastavení najdete ve "Vzhled a...
Co vše je potřeba nastavit na Shoptetu před spuštěním?
Často se mi stává, že jsou klienti zpočátku vystrašení, kolik je toho na Shoptetu potřeba nastavit, než mohou začít prodávat. Opravdu je dost věcí, které je potřeba před spuštěním udělat. Cílem není vás vyděsit hromadou úkolů, ale inspirovat k úvaze, zda jste na něco...
Narodila se nám vlastní značka oblečení
Nejlepší školou podnikání i marketingu jsou vlastní projekty. Další takový jsme s Lenkou spustili tento týden. Narodila se nová značka sportovního oblečení "5 am - Sportswear for hard workers". Stylové funkční oblečení pro lidi, kteří mají sport stejně jako my pevnou...
4 roky na volné noze
Teď v listopadu to jsou 4 roky od mého plného přestupu ze zaměstnání (po pěti letech podnikání při práci) na volnou nohu. Nebudu hodnotit, jestli je lepší být zaměstnaný nebo podnikat. Je to prostě jiné. Já si vybral podnikání. Není prostor pro alibismus, za vše...
Shoptet má o stříbrného partnera víc
Na dnešek jsem byl pozvaný do Shoptetu spolu se skupinkou vybraných partnerů na školení na vyšší úroveň certifikace. O co se vlastně jedná? Shoptet jakožto tvůrce (pro mně rozhodně) nejlepší tuzemské "krabicové" e-shopové platformy v rámci dodržování vysokého...
Kurz WordPressu pro začátečníky v Praze
Ve čtvrtek 4.4.2019 proběhne další celodenní workshop WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Chcete se přidat? Cílem kurzu bude vysvětlit základní pravidla tvorby stránek počínaje...
5 základních věcí, které hlídat u WordPressu
Jsou základní věci, které je vhodné připomínat neustále dokola. Toto je pět základních věcí, na které dávat pozor u webů postavených na WordPressu. 1. Aktuální WordPress, pluginy i šablony Zdá se to jako samozřejmá věc, ale hodně lidí zapomíná na pravidelnou údržbu a...
WordPress: Jak se dostat do administrace, když neznám heslo?
Obrací se na mě klienti, že mají webové stránky postavené na WordPressu, fungujou jim X let a neměli důvod do nich zasahovat. "Synovec souseda bývalého zaměstnance" jim je kdysi nějak udělal ale oni na něj už nemají kontakt a neví jak stránky upravit, když by to teď...
Kurz WordPress pro začátečníky (workshop)
V sobotu 9.12.207 se jsem školil zájemce o tvorbu stránek na celodenním workshopu WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Cílem kurzu bylo vysvětlit základní pravidla tvorby stránek...
HR marketing
HR marketing nebo-li tvorba kvalitní značky společnosti směrem k uchazečům o zaměstnání je znovuoživeným tématem posledních měsíců. Nedostatek vhodných kandidátů v některých segmentech na trhu práce je silným podnětem k zamyšlení zejména pro firmy, které se mu dříve...
WordPress workshop na FOTOEXPO 2017 (vložena prezentace)
V sobotu 21.10.2017 jsem byl pozvaný na veletrh fototechniky FOTOEXPO 2017 do Národního domu v Praze na Vinohradech, abych vedl workshop na téma "Tvoříme fotografický web ve wordpressu aneb jak na funkční web?". Hodina a půl vyhrazená pro naše povídání utekla jako...
Představuju vám Obleč svůj tým
Jako manželé – Lenka a Honza, pro které je sport každodenní součástí našeho života představujeme nový projekt - Obleč svůj tým - cool dresy na míru. Každý z nás jsme si ke sportu našli cestu jinak, ale spojuje nás aktivně trávený čas. Máme to štěstí, mít kolem sebe...
Jak zadávat práci grafikovi k oboustranné spokojenosti (článek pro magazín Starting Up)
V únorovém čísle e-magazínu Starting Up popisuji základní situace, které mohou nastat při zadávání práce grafikovi nebo reklamní agentuře. A především to, jak od nich dostat výstup, jaký potřebujete. Magazín je určen pro všechny...
Křest knihy Petra Pištěláka – The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business
Měl jsem tu čest, být pozván na evropský křest knížky The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business, kterou napsal Petr Pištělák ze společnosti Profit Booster. Neváhal jsem ani vteřinu a využil této výjimečné nabídky. Kmotry knihy se staly...
Víte, na co si máte jako klient dávat pozor?
Několikrát jsem se v poslední době setkal s tím, že jsem přebíral správu klientova webu a ten neměl nejmenší představu o tom, k čemu jako vlastník stránek má mít přístupy. Jaké služby na internetu vlastně využívá a k čemu slouží. A podobně to lidé mají i s povědomím o...
Krizová komunikace na internetu (článek pro magazín Starting Up)
Pro první letošní číslo e-magazínu Starting Up jsem napsal článek o krizové komunikaci na internetu. Magazín je určen pro všechny freelancery/volnonožce, start-upisty, majitele zavedených firem a řemeslných dílen, ale i ty, kteří o vlastní firmě...
Rozhovor pro MladyPodnikatel.cz
Jirka Rostecký si mně pozval do studia MladyPodnikatel.cz k rozhovoru na téma"Jak opustit zaměstnání a přejít na volnou nohu, i když máte rodinu a hypotéku". Celý rozhovor, jak hodnotím pět let podnikání při zaměstnání i svůj první plnohodnotný rok na volné noze...
Můj první (šestý) rok na volné noze
Na konci října slavím takové zvláštní výročí. První rok 100% na volné noze. Podnikám sice od roku 2011, ale předtím to bylo postupné rozkoukávání se při zaměstnání. A zabralo to opravdu pět let, než jsem se rozhodl udělat ten zásadní krok a dát výpověď z prestižního...
Jak probíhá spolupráce s marketérem?
Většina lidí si umí představit, jak asi bude probíhat spolupráce s grafikem nebo programátorem. Co ale čekat od spolupráce s marketérem a jak taková spolupráce probíhá mnoho lidí neví. A tak jsem se rozhodl to krátce popsat v tomto článku. Kdo je to vlastně marketér?...
Zákaznický chat jako marketingový nástroj
Jedni jej nenávidí, jiní milují. Zákaznický chat. Když je správně používaný, pomáhá a výrazně zvyšuje konverze zákazníků. Když je používaný špatně, prudí a návštěvníky odrazuje. Seznamte se s populárním marketingovým nástrojem současnosti. K čemu zákaznický chat na...
Příručka marketéra – Krizová komunikace je také marketing
Dnes vyšel můj první článek na portálu TyInternety.cz, který by měl čtenářům přinést užitečné tipy na to, jak lze předejít zbytečným následkům při řešení krizové situace na sociálních sítích a jak se lze na tyto situace připravit. Nedorozumění či chyby se...
Rozhovor o Facebooku pro Rádio ZET (české BBC)
V pátek 10 .6. 2016 jste měli možnost slyšet na Rádiu ZET (dříve BBC) můj krátký rozhovor s moderátorem Ondřejem Zehnalem na téma Facebooku a celebrity na Facebooku. Zvukový záznam nemám k dispozici, níže alespoň obsah rozhovoru. Obsah ve zkratce: Co to...
Pomoc! Mám UŽ TÝDEN spuštěný web a ještě nikdo nevolal!
Máte velké očekávání. Až se spustí nový web, bude to super. Začne business. Objednávky a zakázky se jen pohrnou. Spousta nových zákazníků. Spousta peněz. A realita? Spustil se web...a nic. Uběhl den, dva, týden...a davy zákazníků nikde. Co je špatně? Čekáte u telefonu...
Rozhovor v Elektrika.TV
Svou premiéru před kamerami jsem absolvoval 18.3.2016, kdy jsem přijal pozvání na rozhovor v Elektrika.TV při živém vysílání z Amper fora 2016. S moderátorkou Lucií Polačkovou jsme si povídali na téma Marketing a webové stránky pro podnikatele. Obsah ve zkratce:...
B2B marketing – víte, jak na něj?
Pokud vaším zákazníkem není konečný spotřebitel, ale společnost, která dále přeprodává vaše produkty nebo služby, měl by tomu také odpovídat váš přístup k marketingu. V tomto článku se podíváme na to, v čem je potřeba dělat marketing pro sektor B2B odlišně....