Přečtěte si články o mé práci, podnikání, on-line marketingu, tvorbě webů a e-shopů 🖋️
Online chaos: Jak udržet aktuálnost a přehlednost webu a dalších komunikačních kanálů
Často se setkávám s tím, že když mě zákazníci přizvou jako externího markeťáka, abych jim pomohl sjednotit jejich aktivity na internetu, celá vnější prezentace firmy už neodpovídá tomu, co aktuálně dělají. Prostě se jim to všechno časem nějak vymklo z ruky a to, co...
Výročí 10 let v komunitě navolnenoze.cz
Náhodou jsem dnes zjistil, že jsem propásl únorové desetileté výročí své účasti na prvním think tanku Na volné noze v Brně v roce 2013. A zrovna takové pěkné kulatiny. 🎂 Potkal jsem se tam poprvé naživo mj. s Robert Vlach, Lenka Paprok, Pavel...
Kdo je vašim zákazníkem? Rozdíl mezi B2B a B2C (a co to znamená).
Když začínám spolupráci s novým klientem, zajímám se o to, jak má postavené své podnikání, jaké produkty nebo služby nabízí a hlavně komu. Kdo je jeho zákazník. Ono totiž při plánování marketingu - a to nejen na internetu - hraje důležitou roli, jestli cílíte na...
Spouštím obsahový newsletter Sám sobě marketérem
Fandím lidem, kteří mají chuť se učit a zkoušet věci na vlastní kůži. Tenhle projekt jsem připravil pro nadšence, kteří se pouští (nebo chtějí pustit) do vlastního podnikání a chtějí také proniknout do základů online marketingu. Začínám tvořit obsahový newsletter o...
Základní nástroje pro online marketing svépomocí
Jedno z mých guilty pleasures je objevování a zkoušení nejrůznějších nástrojů a aplikací jak marketingových, tak pro lepší evidenci práce a podnikání obecně. Rád si s nimi hraju, objevuju jejich možnosti, hledám způsoby využití a porovnávám je mezi sebou. A že je z...
Lze dělat online marketing dobře i svépomocí?
V záplavě informací na internetu se zdá, že pro úspěch v online světě je nutné si najít schopnou agenturu nebo freelancera, kteří vám pomohou v té digitální džungli uspět. Že k úspěchu vede cesta pouze zapojením profesionálů v nejrůznějších nových oborech, jako je SEO...
Live stream o podnikání v manželství
Přijali jsme včera s Lenkou pozvání do 14. live streamu Penco. Téma bylo na první pohled dost obyčejné, ale na ten druhý jej řeší řada sportovců. Bylo jím totiž skloubení sportování, rodiny a práce. Veronika Preti se nás ptala: Jak zvládat náročné tréninky, když...
Na umění se chodí do galerie. Ne k vám na web.
Dneska opráším takzvaný „content first“ přístup. Tedy to, že obsah má být na webu a e-shopu na prvním místě. Jak s oblibou často říkám - dobře udělaný web nebo e-shop musí fungovat i když by byl černobílý, ale s dobře vytvořenou strukturou, texty, fotkami a s...
Jak si zvýšit důvěryhodnost na internetu a neodradit zákazníky?
Jste pro své zákazníky důvěryhodní? Zkoušeli jste se na sebe podívat jejich očima? Co se o vás na internetu mohou dozvědět a jak to na ně může působit? Když k vám nebudou mít důvěru, půjdou jinam Začnu příběhem z praxe. Obrátil se na mně klient, že jeho tchán odchází...
Je snazší prodávat stávajícím zákazníkům než hledat stále nové
Všímám si, že hodně provozovatelů e-shopů a dalších podnikatelů se svými stávajícími zákazníky nijak aktivně nepracuje, aby u nich znovu nakoupili. Prodejem ten obchod ukončují a pak znovu hledají nové a nové zákazníky. Vrcholem jejich online marketingu je tak často...
Šablona DIVI pro WordPress
Při tvorbě stránek na WordPressu se využívají šablony, které definují estetický vzhled a často i rozložení obsahu stránek. Některé šablony jsou k dispozici zdarma, jiné se dají koupit nebo si lze šablonu naprogramovat svépomocí. Než se dostanu k tomu, proč jsem si...
Jak vybudovat své firmě dobrou pověst na internetu? Buďte čitelní
Tahle slepá skvrna je podle mých zkušeností dost častá. Jste ponořeni do chodu firmy, soustředíte se na svůj produkt či službu – a ztratíte odstup. Nesledujete, jak váš podnik působí na okolí, které o vás nic neví. Chcete-li působit v online prostředí...
Začínám nahrávat podcast
Tak je to venku - začal jsem nahrávat podcast.🎙️ Pojmenoval jsem ho Remoted - většina mé práce probíhá na dálku, rád spojuji cestování s prací a tak mi ten název sedl tak nějak automaticky. V první sérii tohoto podcastu se chci věnovat podnikání na volné noze. Popsat...
Je lepší WooCommerce nebo Shoptet?
Často se na mě lidé obrací s otázkou, které e-shopové řešení je lepší. Zda jim doporučím WooCommerce nebo Shoptet. Jak asi tušíte, každý systém je vhodný pro něco jiného. Rozhodl jsem se tedy sepsat zde krátké základní srovnání. Woocommerce - e-shop na...
Spouštíme projekt virtuálních sportovních výzev
O víkendu jsme po více než půlroce tvoření a příprav vypustili do světa GoalMasters. Virtuální výzvy, které si dávají za cíl zvednout lidi z gauče a pomoci jim začít žít aktivně a začlenit zdravý pohyb do svého života. Nejdůležitější je vytvořit si návyk na pravidelné...
Ukázky fontů použitelných v Shoptetu
Písma v Shoptetu V rámci základního nastavení vzhledu na Shoptetu si máme možnost vybrat z 15 základních fontů. Můžeme si nastavit typ fontu pro nadpisy (názvy stránek, produktů, obsahové nadpisy) a typ fontu pro odstavcový text. Toto nastavení najdete ve "Vzhled a...
Co vše je potřeba nastavit na Shoptetu před spuštěním?
Často se mi stává, že jsou klienti zpočátku vystrašení, kolik je toho na Shoptetu potřeba nastavit, než mohou začít prodávat. Opravdu je dost věcí, které je potřeba před spuštěním udělat. Cílem není vás vyděsit hromadou úkolů, ale inspirovat k úvaze, zda jste na něco...
Narodila se nám vlastní značka oblečení
Nejlepší školou podnikání i marketingu jsou vlastní projekty. Další takový jsme s Lenkou spustili tento týden. Narodila se nová značka sportovního oblečení "5 am - Sportswear for hard workers". Stylové funkční oblečení pro lidi, kteří mají sport stejně jako my pevnou...
4 roky na volné noze
Teď v listopadu to jsou 4 roky od mého plného přestupu ze zaměstnání (po pěti letech podnikání při práci) na volnou nohu. Nebudu hodnotit, jestli je lepší být zaměstnaný nebo podnikat. Je to prostě jiné. Já si vybral podnikání. Není prostor pro alibismus, za vše...
Shoptet má o stříbrného partnera víc
Na dnešek jsem byl pozvaný do Shoptetu spolu se skupinkou vybraných partnerů na školení na vyšší úroveň certifikace. O co se vlastně jedná? Shoptet jakožto tvůrce (pro mně rozhodně) nejlepší tuzemské "krabicové" e-shopové platformy v rámci dodržování vysokého...
Kurz WordPressu pro začátečníky v Praze
Ve čtvrtek 4.4.2019 proběhne další celodenní workshop WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Chcete se přidat? Cílem kurzu bude vysvětlit základní pravidla tvorby stránek počínaje...
5 základních věcí, které hlídat u WordPressu
Jsou základní věci, které je vhodné připomínat neustále dokola. Toto je pět základních věcí, na které dávat pozor u webů postavených na WordPressu. 1. Aktuální WordPress, pluginy i šablony Zdá se to jako samozřejmá věc, ale hodně lidí zapomíná na pravidelnou údržbu a...
WordPress: Jak se dostat do administrace, když neznám heslo?
Obrací se na mě klienti, že mají webové stránky postavené na WordPressu, fungujou jim X let a neměli důvod do nich zasahovat. "Synovec souseda bývalého zaměstnance" jim je kdysi nějak udělal ale oni na něj už nemají kontakt a neví jak stránky upravit, když by to teď...
Kurz WordPress pro začátečníky (workshop)
V sobotu 9.12.207 se jsem školil zájemce o tvorbu stránek na celodenním workshopu WordPress pro začátečníky pořádaném Ateliérem fotografické praxe (AFOP) v příjemných prostorech ateliéru Innovate v Praze. Cílem kurzu bylo vysvětlit základní pravidla tvorby stránek...
HR marketing
HR marketing nebo-li tvorba kvalitní značky společnosti směrem k uchazečům o zaměstnání je znovuoživeným tématem posledních měsíců. Nedostatek vhodných kandidátů v některých segmentech na trhu práce je silným podnětem k zamyšlení zejména pro firmy, které se mu dříve...
WordPress workshop na FOTOEXPO 2017 (vložena prezentace)
V sobotu 21.10.2017 jsem byl pozvaný na veletrh fototechniky FOTOEXPO 2017 do Národního domu v Praze na Vinohradech, abych vedl workshop na téma "Tvoříme fotografický web ve wordpressu aneb jak na funkční web?". Hodina a půl vyhrazená pro naše povídání utekla jako...
Představuju vám Obleč svůj tým
Jako manželé – Lenka a Honza, pro které je sport každodenní součástí našeho života představujeme nový projekt - Obleč svůj tým - cool dresy na míru. Každý z nás jsme si ke sportu našli cestu jinak, ale spojuje nás aktivně trávený čas. Máme to štěstí, mít kolem sebe...
Jak zadávat práci grafikovi k oboustranné spokojenosti (článek pro magazín Starting Up)
V únorovém čísle e-magazínu Starting Up popisuji základní situace, které mohou nastat při zadávání práce grafikovi nebo reklamní agentuře. A především to, jak od nich dostat výstup, jaký potřebujete. Magazín je určen pro všechny...
Křest knihy Petra Pištěláka – The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business
Měl jsem tu čest, být pozván na evropský křest knížky The Profitbooster Method: A guide to build and grow any business, kterou napsal Petr Pištělák ze společnosti Profit Booster. Neváhal jsem ani vteřinu a využil této výjimečné nabídky. Kmotry knihy se staly...
Víte, na co si máte jako klient dávat pozor?
Několikrát jsem se v poslední době setkal s tím, že jsem přebíral správu klientova webu a ten neměl nejmenší představu o tom, k čemu jako vlastník stránek má mít přístupy. Jaké služby na internetu vlastně využívá a k čemu slouží. A podobně to lidé mají i s povědomím o...



























