Tak už to přišlo – je ze mě freelancer!

Po dlouhých pěti letech podnikání při zaměstnání a váhání, zda se do toho pustit naplno jsem v polovině letošních prázdnin udělal další zásadní životní rozhodnutí. Jdu do toho - budu podnikat naplno. Začal jsem se připravovat na opuštění dobrého místa v zaměstnání,...

Krizová komunikace je také marketing

Není to tak dávno, co český internet a média zaplavila "šokující zpráva" o křehčeném mase z pořadu Romana Vaňka Peklo na talíři. Video má k dnešnímu dni téměř 2 miliony shlédnutí a vyvolalo bouřlivou reakci lidí s veřejným lynčem obchodního řetězce Albert - především...

Správa firemní on-line propagace? Jednoduše!

Správa firemní on-line propagace? Jednoduše!

Internet je lemován dlouhou řadou pomníčků v podobě osamocených aktualit na firemních stránkách, které hlásají s pětiletým zpožděním slavnostní spuštění nových stránek. Od té doby se totiž nikdo nedostal k tomu uveřejnit sebemenší novinku. Být na internetu, to není...

Jak na grafiku, když se musí šetřit?

Jak na grafiku, když se musí šetřit?

Čas od času nastanou situace, kdy je potřeba hlídat investice obzvláště pečlivě. Namátkou - start podnikání, startup, pořádání jednorázové akce, dobročinné aktivity a podobně. Pokud jednou z položek v nákladech je i základní vizuální styl a tvorba webu/ů, můžete se...

Od roku 2015 jinak

Stal jsem se marketérem. Jednou to přijít muselo. Čtením desítek knih o marketingu, komunikaci a psychologii se můj zájem začal postupně více a více přesouvat od grafiky k marketingu. Dostal jsem příležitost a chytil ji za pačesy. Dále tedy nebudu nabízet služby jako...

Jak používám myšlenkové mapy

Jak používám myšlenkové mapy

Delší čas jsem ignoroval pochvalné články o myšlenkových mapách - nevěděl jsem, co si pod tím termínem představit a některé jejich příliš kreativní ztvárnění mne spíše odradily od dalšího pátrání po tom o co vlastně jde. No a jak to bývá, oklikou jsem se k nim dostal,...

14 užitečných pluginů pro WordPress

14 užitečných pluginů pro WordPress

Velkou výhodou redakčního systému WordPress je velká nabídka různých placených či volně dostupných doplňků a rozšíření pomocí kterých lze snadno implementovat do stránek nové funkce. Nejsem velkým příznivcem přehnaného používání pluginů na každou maličkost - čím méně...

Jak psát texty na web?

Jak psát texty na web?

Zákazníci se mně opakovaně ptají, jak si mají tvořit texty pro svůj web s redakčním systémem, e-shop, či blog. Je potřeba je psát nějak speciálně? Jak to udělat aby byly texty vhodné i pro vyhledávače? Je potřeba dodržovat nějaká pravidla? Rozhodl jsem se tedy...

Kdy oslovit agenturu a kdy nezávislého profesionála?

Kdy oslovit agenturu a kdy nezávislého profesionála?

Rád bych tímto článkem přispěl k snazšímu rozhodnutí zákazníků, zda oslovit při zadávání zakázky agenturu nebo zda vybírat mezi nezávislými profesionály. Článek jsem psal se zaměřením na obor ve kterém se pohybuji. Tj reklama, grafika a webdesign. Hned na úvod nabízím...

WordPress napadený hackery – co dělat?

WordPress napadený hackery – co dělat?

V poslední době sleduji větší míru napadení nezabezpečených webů na redakčním systému WordPress (ale i Joomla) hackery. Obrací se na mně pak majitelé těchto webů se žádostí o vyléčení a uvedení zpět do původního stavu. Protože je vždy prevence lepší než náprava,...

Věděli jste, že existuje 13 druhů grafiků?

Věděli jste, že existuje 13 druhů grafiků?

Co si představujete pod pojmem grafik? Pro někoho je to člověk, který Vám vytvoří vizitku a pro jiného zase člověk, který navrhuje internetové stránky. Pro dalšího člověk upravující fotografie. Víte, že grafiků je více druhů? Že každý má svou specializaci? Pod...

Webdesign: Chci aby se tam lidé vyznali…

Webdesign: Chci aby se tam lidé vyznali…

Proč je spousta webů nepřehledná, nelíbí se nám? Proč zmateně rolujeme nahoru a dolů, klikáme z odkazu na odkaz? Proč brzy odcházíme rozladěni, že nemůžeme nic najít? V několika bodech shrnu základní pravidla, které je vhodné dodržovat a mít na paměti nejen při tvorbě...

Jak od grafika dostat to, co skutečně chcete?

Jak od grafika dostat to, co skutečně chcete?

Jak zadávat práci? Jakým způsobem eliminovat nedorozumění? Jak ušetřit? Dvacet minut vašeho času může rozhodnout o celé zakázce. Drtivá většina nespokojenosti zákazníka s výsledným návrhem vzniká kvůli nejasnému nebo nepřesnému zadání. Umíte správně zadávat zakázku?...

Chtějte více než logo!

Chtějte více než logo!

Firemní logo Logo je základní vizuální prvek Vaš firmy. Na jeho tvorbu je potřeba klást vysoké nároky. Bude vás doprovázet mnoho let Vašeho podnikání. Změna loga se děje velmi zřídka a většinou doprovází změny ve firmě (vstup nového vlastníka, rozšíření či změnu oboru...